lördag 14 juni 2008

ullared...

... nu var det dax igen! kompisen och jag var på ullared och denna gången barnfria! vilken skillnad det gick mycket mer effektivt och jag kunde faktiskt unna mig att gå och fundera lite istället för att parera ebbas hyllklängar händer...

väl hemma sov båda barnen och nästan sambon... apan var såklart vaken och rotade igenom påsarna på direkten och fann till sin lycka att hon fått både leksaker och godis...så hon var så lycklig här och låg och gnagde på sitt korvrep men jag märkte diekrt att hon inte varit ute och promenerat idag för jeeesus vilken gnällspik, hon gnydde och satte sig framför mig och riktigt aaaaaaaaaaaaaaaaahhhhh sicken tradgedi ni har glömt mig i dag! meningen var att apan skulle vara i trädgården från 07.00 till 9.00 och sen skulle grannen hämta henne och ha henne under dagen med diverse aktiviteter. men när jag skulle göra kaffe på morgon kvisten hörde jag en skriiiiiii från altanen och när jag öppnade sprang apan in med svansen mellan benen , och strax hörde jag mullret... åska.... jippie... det var därför hon proppsade på att sova ine i natt hon kände att det var på väg. jag ville inte utsätta henne för den cirkusen så jag tog apan och maten och knatade över till grannen...lite skamsen för klockan var inte så mycket... jag knackade på och ut irrad een nyvaken granne ut i bara morgon rocken och tittade på mig som om det brann ngn stans... öhhh det åskar sa jag och tittade lite bedjande på honom och sedan apan som fattade mammans plötsliga hollywood imitation och så slokade hon lite med öronen och stämde in i åååhhh va hemskt det e...och givetvis tog världens bästa granne in apan och sa att det var självklart att hon inte skulle behöva vara ute i sånt väder... puss på dig lasse!
i går sa lasse att han skulle ta över apan och att hon skulle bo hos honom i stället...tur att jag vet att frugan hans inte tillåter honom att ha hund på heltid... så jag behöver inte oroa mig för hundnappning...

nu fattar jag vad walle menar med slyngelåldern... tom jag kan se att apans huvud skulle passa mer på en katt än på hennes rumpdel...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaa nu kommer änligen reklamationen
hon kommer att bli än värre sedan kommer 6 månaders trottsen ett års trottsen samt första löpet
jag är hemma på måndag kväll då går det utmärkt att lämna tillbaka den defekta varan
vi betalar givetvis tillbaka allt
mvh Girongården