torsdag 17 april 2008

skärhamn here we come!!!






var och miljötränade i skärhamn i dag, kunde ha valt en bättre start och start plats kanske, alpha möttes av stormande pressenningar och ylande vind nere vid akvarellmuseet i skärhamns hamn, vi tog en sväng runt hamnen och mötte genast på kompisens rottis ronja som var ute med matte och spatserade, såg inte att det var ronja först för hon var skit snygg! ledsen åsa men du vet vad jag syftar på, hon var ju inte direkt bildskön när du fick henne! nu var hon trimmad och snygg!
turen gick ändå bra jag väntade mig inget särskillt utan iaktog mest vad hon gjorde
alpha var alert och nyfiken men höll sin plats vid mattes sida, inte i flykt läge utan mest i kom mamma så går vi läge.

gjorde en miss som jag sparkar mig själv för och det var i svängen vid larschen där de kör som idioter ( ni skärhamnare vet var den är!) njöt av vårsolen och missade alphas sidobyte samtiodigt som det ångade fram en stor brölig last bil.. det belv en snubbeltråd med musik...
aria... alphas favorit,,,
men men hon verkade inte hänga upp sig på den hon var fortfarande framåt och svansen låg i aktivt läge ( ni vet ni finne älskare där ute)
hon ville hälsa på allt men jag "såg" inte hälften av de som ville fram till henne, det var riktiga åhhhhhhhhhhhhhhhh vad lurvig hon e...

sml var stängt de behagade inte vara upp innan 11 på morgonen och då fick det vänta, när jag kom till pizzerian och thaien så tyckte jag att hon slokade lite... pucko linnea hon e 9 veckor och du parkerade vid akvarellmuseet... det är ju en bit..
alpha deklarerade högljutt att hon tänkte minsann iiiinnnte ligga i varu"korgen" under ebbas vagn som matyte hade ombonat åt henne... under all kritik lät omdömet och det var med en suck som jag lyfte upp henne och placerade henne på suffletten på vagnen... perfekt mös alpha och låg och spanade på "stadslivet" runt om kring henne! hon var nöjd och vaken när vi kom fram till bilen och jag gick några vändor med henne själv runt området kring bilen och hon var så fin i sin kontakt, hon tittar runt och checkar sen av med mig.

på vägen hem snarkade hon och den fortfarande koma sovande ebba i kapp med varandra, jag gjorde några stopp nu när hon var trött och inte på protest humör, vi handlade hundmat och slaktarleksak för hennes utbrott(kraftig repknut med ett bra handtag för lucas) hon var så tyst och fin så!














efter ngr timmar hemma så åkte vi och hämtade lucas hos dagmamman och åkte hem och gick en´liten sväng på den sköna lantbygden... hon håller ett lagom avstånd och tittar vart jag är och hon blir så glad av bara det sociala berömmet, jag sparar korvduttarna till inkallningarna.
sen bar det av hem på suffletten och nu har jag en liten lycklig tjej på altanen och två underbara änglar i vagnen utanför!
ha en forsatt bra dag kompisar!


ps bifógar två bilder där lucas ser på skk nya info dvd till små valp köpare ser på avsnittet där de borstar tänderna på hunden... se bild ett...

1 kommentar:

Anonym sa...

Äntligen igång igen,den roligaste stunden på dan att läsa om Alpha
Jag själv har fått tillbaka Orkide´
om än bara för helgen men det var roligt att se mamma Tyttö som flög över staketet och lilla Orkide´gjorde på sig av glädje.
Hade hoppas på någon sorts reklamation på Orkide´ men det gick
inte.Det kan inte vara så att Alpha
har någon sorts reklamation?
Ha en bra helg och jag väntar med spänning på nästa läsning
mvh Walle på Girongården