lördag 12 april 2008

ofrivillig miljöträning

i går var vi och lämnade lucas hos dagmamman, på vägen hem svängde vi in till Häromi för att köpa en säck foder, slut naturligtvis men det är ingen kris än!
på väg hem stannade en kompis och hennes barn oss, de var ju tvuuuugna att klappa valpen! alpha var stencool och busade och gjorde sig sååå söt!mopeder smattrade förbi och en arg postkärring svängde in och blängde på oss som stod och pratade på hennes trottoar.sneglade på alpha då och då men hon var så nöjd så och inte ens moppe gänget fick henne att bralla loss.
i morgo kommer mormor och styvfar för att planera hundgården till alpha, jag har ett bra ställe en bra bit in från vägen där det är lite insynsskyddat och där granarna skymmer för soliga dagar. styvfarn har lovat mig en liten hundkoja med som han hade till sin förra hund. det var visst ett fin fint element i det som kunde fixa rumstempererat för min lilla skrutta ( behöver det där päls bollarna verkligen det???hon ligger ju redan hela dagen på altan och räcker finger åt mig när jag vill ha in henne.
hon äter jätte bra nu, flyttad eupp matskålen till hallen vid elementet, passar visst damen bättre...
på måndag börjar miljöträningen det ska bli så kul!
nu är det dax för lite småövningar med för nu är hon säkrare på oss och sitt nya hem. tänkte göra lite nybörjar kom i koppel och belöna ögonkontakt. hon är en fena på det vid matdax...
har testat lite huruvida hon e operant eller ej och det verkar vara en operant tjej! satt med godis i handen och väntade ut bökandet, belönade och uttökade därefter tills hon satt sig och väntade. tyckte det räckte det är lätt att vara för ivrig men det är ju inte så att jag inte har något annat jag kan sysselsätta mig med en stund i stället för att "plåga" alpha.



ni som vill se vad jag gjorde under miljöträningen för min tidigare hund se länken: www.misszoe.sprayblog.se

Inga kommentarer: