onsdag 9 april 2008

Enveten en...



ja ha då är vi där igen... jag har valt en riktig enveten en till valp... ni skulle se hennes min när jag försöker få in henne från altanen.. eller förresten jag visar er...


ser ni tänderna...






hon och lucas huserar numera därute och hon riktigt saknade lucas när han var hos dagmamman i dag!


hon är helt suverän på att markera när hon vill ut hon springer efter mig och ger ifrån sig ett blodisande skriiii och det går inte att missa... vet inte hur men hon verkar ha full koll på husses förkärlek till vårt nogrannt slipade och lackade trägolv...


vi har också löst ointresset för maten.... prinsessan Alpha ville inte äta i källaren som matte ville för att undvika framtida mat situationer ( schäfer syndromet jag vet jag ska släppa det) nu äter fröken i hallen vid elementet där hon kan värma rumpan och se ebba kravla över golvet som den svenska versionen på GI Jane... suck dessa små troll...både tvåbeningar och fyrbeningar... lucas har dille på att äta upp och ned och gärna med ljudeffekter, ebba vill använda händer, tänder och nedsmetar stilen, pappan ser på spektaklet med en smått upprörd min och jag har tappat räkningen på hur många ggr jag tagit fel sked när jag matar ebba med torsk och dillpotatis barnmatsburk, lucas med det som ska föreställa kyckling ris och currysås och min egna nogrannt uppdelade tallrik med kyckling och curry granne med härligt krispiga grönsaker... kan ni förställa er chocken av att få en sked med klibbig, osmaklig och halv geleaktig barnmat i munnen i stället... urk.


På kvällsfristen gick alpha med på att nästan gå in frivilligt och så länge det inte regnar in så har hon det skönt och härligt ute på altanen! tänk de som har det så bra jämt!



Inga kommentarer: