lördag 26 april 2008

semester

nu har familjen haft semester!
lucas har varit hos kusinen och lekt och spelat dataspel... något som inte förekommer hos oss!
magnus har haft en fri eftermiddag
linnea och ebba har varit med mormor på ullared och alpha har gosat med sin 4 benta mammsing.
jag tog en bild på walle och alpha så jag hade bildbevis på att han lånat henne...
vi hade en trevlig eftermiddag vi tjejer och hittade en massa fynd de har en ganska torftig hundavdelning men jag hittade ngr guldkorn som kongar för 12,90 och koppel med extra bra gummibelägg för bra grepp i ur och skur för 50 spänn och bia bädd för 299kr och extra säng för 99kr. käpte grisöron som tack till walle de kan han tugga på som lördags snacks hehe
alpha hade haft det jättekul och busat med sin mamma och surkärringen routsi. hon var så nöjd och var tyst i bilen ( kanske för att mamma satt och viskade i hennes öron hur fin hon var och hur mycket jag saknat henne hehe sicken toffel jag e!)
jag vill tacka walle för det var jättesnällt att ställa upp för mig i nöd ( inte många som tar emot en valp med alla dess måsten och hyss...) men också för att han gav alpha möjligheten till både en bra miljöträning och en lektion i flock beteenden med "artfränder", det var en nyttig lektion i hundspråk och katt tolerans...
Kanon!
jag hittade en hel del tvåbeningsfynd med men min favorit denna ggn var fräcka solenergi lampor som jag kan ha på "bajsrundan" i trädgården med alpha nu kanske jag kan se så pass att jag slipper trampa i alphas sovenirer...
dessa lampor ledde även in frukost samtalet på det intressanta ämnet inhägnad av trädgården, det verkar inte helt omöjligt...stay tuned!

Inga kommentarer: