onsdag 11 mars 2009

sommartider hej hej

nu börjar det gå mot ljusare tider! jag cyklar med apan 05,40 och då är det ljust ute! idag hörde jag ett "ahhh me" när jag skulle smyga ut med min hårboll... suck klart du får hänga på ebba... på med overall, vantar mössa cykelhjälm, hooka på cykel vagnen, fram med en yougurt flaska och så iväg... vad som brukar ta 2,5 min tog 10 men men om jag kan göra ebba glad så är det värt det! det var en härlig tur med lite bitande kyla i kinderna precis så där härligt friskt som jag vill ha det . det är mycket på jobbet nu så det är gott att kunna relaxa lite på morgonkvisten,
har köpt säkerhetsbälte till apan nu för hon bur vägrar... suck hon mumla ngt om att det var under hennes värdighet...
nu sitter hon där och riktigt hånler åt mig i backspegeln... jo de kan det finnarna ser ni!
apan har en personlig promenant på golfklubben världens goaste kvinna som har så svårt att stå emot apans rådjursögon när hon ska hälsa på henne.... det lättar inte hennes samvete ens när jag säger att det är en väl inövad ritual som apan kör varje så fort hon kan och att det alltid är någon sorlig stackare som går på det. jaja jag kommer i håg hur det var när jag var hundlös och vilket sug det blkev när jag träffa på hundar.
nu ska här bokföras!
ha det!

Inga kommentarer: