fredag 20 februari 2009

back in business

Nu ska vi väl vara igång igen, vi har haft lite mycket på jobbet apan och jag. Det rörs om lite i grytan men nu ska det vara klart och apan kan sova vidare under sitt favorit skrivbord. Hon lider inte av mattes långa dagar hon inte, hon har charmat en hel radda med beundrare som står i kön för att få promenera med henne. Eftersom apan e min första finska lapphund så undrar jag såklarty om jag haft en sjudundrande tur med att få en sån kanon hund eller om alla finnar har det i sig?
Jag tränar inte nämnvärt nu, bara vardagslydnad, varenda gång jag planerar in spår så kommer det något emellan så nu håller jag det för mig själv...
apan höll på att stryka med häromdagen...
vi renoverar hemma ( som vanligt) och nu stod vårt sovrum på tur, magnus pedant-tanten hade slitit hela dagen när jag blev inringd till jobbet ( på en lördag) tog med mig lucky luke och tackade BM för en pause i alla helgmåsten, när jag kom hem var apan på altanen... skitsur kan tilläggas... sen mötte jag magnus... skitsur kan tilläggas... tror ni inte att apan hade tagit en sväng och letat efter matte när hon bara pös... en sväng in i vårt sovrum... vårt nymålade sovrum... på vårt nymålade sovrums golv...
jag vet inte vem som var mest sur magnus eller apan, apan vägrade hälsa på mig låg i ett hörn och surade. lyckades pipa till rösten och säga att jag saaaaaknat henne så då kom den räven...
nåja slutet gott allting gott de är nu kompisar och som vanligt gosar apan till sig en kram lite då i tröst.. magnus inget undantag...

Inga kommentarer: