måndag 31 mars 2008

Äntligen!



Nu är det nedräkning! Söndagen den 6 April kommer den finska lapphunds tiken Alpha hem till oss! för er som känner mig från tidigare så kommer den nattsvarta gullungen med tan tecken att påminna er om min första hund schäfern Katla. Temperamentet är snarlikt också vild och lycklig men den finska lapphunden är inte lika vass till sättet som schäfern kan vara.

Alpha visade redan i valplådan att hon var pigg, alert, framåt, social och med ett härligt föremåls intresse. Medan vissa syskon skulle pulverisera föremålen så bar alpha dem mycket. Alpha är lugn och trygg i famnen och när jag lägger henne på rygg för att kela.

Alpha är "uppvuxen" med 6 syskon, 5 vuxna hundar samt tre katter på en liten gård i Gunnilse. Alphas uppfödare, Gunnar Wallin= Walle, driver kenneln Girongården där de siktar på en sund och välplanerad småskalig uppfödning. För er som är intresserade av att läsa mer om Girongården och Alphas föräldrar så har jag lagt till dem i länkar men även i detta inlägg. ( http://www.girongardens.webb.se/) Orso Farm Gappe ägs av kenneln Black Blossom (http://www.blackblossom.webb.se/) och är uppfödd i Finland av kenneln Orso Farm (http://www.orsofarm.com/).

Vi är nu också anmälda till vår första kurs tillsammans, Gk3 på Tjörns brukshundklubb förståss! Har tänkt gå en kurs per termin med Alpha.

5 kommentarer:

Carina sa...

Det skall bli spännande att följa lilla Alpha!
Och jag kommenterar alltid när jag läser! Tycker det är bland det roligaste som finns när man får ltie feedback på det man skriver...
Vi ses framöver!
Carina & Narni

ps jag lägger till din länk på min blogg, är det itne ok så får du skrika
ds

Anonym sa...

Åh vilken sötnos.
Kram Suzie

Yvonne o Vilja sa...

Åh så gullig!! Kul att du är "tillbaks"!!
Lycka till!

Pussa lilla Alpha från oss.
Yvonne och Vilja

Jens Isaksson sa...

Söt tjej med go i som du fått tag i. Lycka till med allt!
Hälsningar Ulrika

Anonym sa...

Jaha! Nu väntar vi med spänning på rapporten om första natten!!
Hur har det gått?

VIsste du att vi har en till Finne på klubben som heter Kimmo! Träffade hans trevliga matte i helgen när vi figgade tillsammans på MHt!

Kram Carina & Narni